Dieta na czysty organizm

Jest wiele czynników, które wpływają na to, jak czujemy się na co dzień i w jaki sposób wykonujemy swoje codzienne zadania. Wiele osób ima się aktywności fizycznych, dba o optymalny sen, ale nie da się ukryć, że także dieta ma spore znaczenie w tym zakresie. Chodzi tutaj nie tylko o produkty, ale także o to, jakie składniki odżywcze są w nich zawarte. Potrzebujemy dużo węglowodanów, białek, żelaza, wapnia, fosforu, cukrów i tłuszczy, aby organizm funkcjonował odpowiednio. Należy zwrócić uwagę także na witaminy, które się znajdują w poszczególnych potrawach. Jedne witaminy wpływają lepiej na utrzymanie gładkiej skóry i dobrej cery, inne oddziałują właściwie na kości, jeszcze inne wspomagają tworzenie się czerwonych krwinek, a są i takie, które pozwalają na wzmocnienie odporności oraz redukcję stresu. Ważne jest, aby pamiętać o spożywaniu potraw w określonych godzinach. Najistotniejsze jest śniadanie, na które często nie mamy wystarczającej ilości czasu ze względu na pośpiech związany z naszymi obowiązkami. Obiad jest z kolei najbardziej pożywnym posiłkiem dnia, a kolacja stanowi odpowiednie uzupełnienie. Często sytuacja prowadzi nas jednak do tego, że musimy zastosować specyficzny rodzaj diety, który wiąże się z koniecznością redukcji określonych porcji dań.

Różnego rodzaju jadłospisy

Dieta oczyszczająca 3 dniowa

Popularną formą diety jest m.in. dieta oczyszczająca 3 dniowa. Składa się głównie z warzyw i jest niezwykle łagodna. Przeważają takie potrawy, jak jarmuż, sałata, pietruszka, burak czerwony, brokuł, papryka, rzodkiewka, kapusta, kalafior oraz por. Wykluczone są jedynie ziemniaki. Ponadto, dieta oczyszczająca 3 dniowa dopuszcza owoce, ale są to przede wszystkim grejpfruty oraz jabłka. Warzywa są zjadane głównie na surowo, np. w postaci soków lub surówek. Z kolei jako napoje preferowane są jedynie herbatki ziołowe. Dieta oczyszczająca 3 dniowa ma to do siebie, że każdy z produktów ma działanie na inną część organizmu. Głównie chodzi o oczyszczenie trzustki, nerek, jelit, wątroby oraz woreczka zółciowego.

Przepisy na danie do poszczególnych diet

Same produkty to jednak nie wszystko. Warto także zadbać o przepisy na właściwe potrawy podczas diety. Można je bez problemu znaleźć na różnych stronach internetowych. Często spotkamy tam opinie pojedynczych osób, które próbowały korzystać z takiej diety i bazują na swoich osobistych doświadczeniach. Jednak również wizyta u dietetyka może być bardzo pomocna.  Będziemy mogli poradzić się specjalisty, co doradzi nam w tym konkretnym przypadku.